مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷
۰ نفر

با اهدای اعضای بدن مداح 44 ساله آملی، چند بیمار نیازمند فرصت زندگی دوباره پیدا کردند.

مداح عاملی

همشهری آنلاین _ فتانه احدی:حادثه‌ای که منجر به مرگ مغزی شدن مداح 44 ساله به نام مجید تنها شد، ساعت 3 بعداز ظهر 16 مهر امسال رخ داد.

آن روز مجید به همراه برادرش برای خرید از آمل به تهران آمده بود که در باغ سپهسالار دچار سر درد شدیدی شد و ناگهان بر زمین افتاد. او به بیمارستان منتقل شد اما به کما رفت و چند روز بعد اعلام شد که دچار مرگ مغزی شده است.

مداح آملی چطور فرشته نجات بیماران شد

آیت حسن‌نژاد، یکی از اقوام مداح آملی به همشهری می‌گوید: مجید مداح سرشناس شهر آمل بود. سال‌ها پیش وقتی پزشکان گفتند که در سرش توده دارد، خانواده‌اش شوکه شدند. او در همان سال‌ها عمل جراحی انجام داد که موفقیت آمیز بود. چند سال پیش هم یک عمل جراحی داشت و آن هم موفقیت آمیز بود. اما با این حال گاهی اوقات سردردها به سراغش می‌آمد. پزشک به او گفته بود که باید از سروصدا دور باشد و استرس برای او سم است.

وی می‌افزاید: سال‌ها از بیماری مجید و توده‌ای که در سرش داشت، می گذشت و مجید در کنار همسر و 2 فرزندش زندگی خوبی داشت. یک مغازه کفش فروشی را به همراه برادرش اداره می‌کرد تا نان حلالی بر سر سفره ببرد.

حسن‌ نژاد ادامه می‌دهد: چند روز پیش، مجید برای خرید کفش برای مغازه به همراه برادرش به باغ سپهسالار تهران آمده بود که ناگهان حالش بد شد و او را به بیمارستان سینا منتقل کردند. در بیمارستان پزشکان تلاش کردند تا مجید سلامتی‌اش را به دست آورد اما ضریب هوشیاری اش به شدت پایین آمد و در نهایت پزشکان مرگ مغزی او را اعلام کردند. بدین ترتیب بعد از گذشت یک هفته روز سه شنبه 24 مهر کلیه‌ها و کبدش اهدا شد.

اهدای عضو

مرگ مغزی مجید، شوک بزرگی به خانواده او وارد کرد. با این حال وقتی پزشکان درخواست کردند تا برای اهدای اعضای بدن او رضایت دهند، این کار را از صمیم قلب انجام دادند.

حسن‌ نژاد می گوید: وقتی پزشکان بیمارستان درباره اهدای عضو با پدر مجید صحبت کردند با همه سختی‌هایی که این اتفاق داشت قبول کرد.
اعضای بدن مجید، به بیماران نیازمند اهدا و پیکر او به شهرستان آمل منتقل شد. حسن‌ نژاد می‌گوید: مجید سالها مداحی می کرد، وقتی خبر اهدای عضوش در شهر پیچید همه شهر پر شد از بنرهای تسلیت و عکس های او که در هیئت مشغول مداحی است.

روزی که مجید را در امام زاده ابراهیم آمل به خاک سپردیم، جمعیت زیادی برای شرکت در مراسم خاکسپاری آمده بودند.

دکتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا نیز اعلام کرد که با رضایت خانواده مجید اعضای بدن او با تلاش پزشکان متخصص و با موفقیت به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

کد خبر 892179
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha